søndag 25. oktober 2009

Skype

Dette er den siste tingen som vi skal igjennom på kurset.  Jeg har vurdert om jeg skal laste Skype. Egentlig er jeg positiv til Skype og for alt som er billig eller gratis, og som får store etablerte firmaer som Telenor til å måtte stå litt på hodet og tenke gjennom hva de gjør. Men laster det likevel ikke. Viktigste grunnen for dette er at jeg ikke kjenner til at noen som jeg ville kommunisere med jevnlig bruker Skype. Et vennepar i England har brukt det en del, men gav opp p.g.a kvalitet for vel et år siden. I jobbsammenheng kommuniserer vi på MSN Messenger (eller Live! eller hva det heter i dag), og det er et krav at vi alltid sitter pålogget der. Jeg synes Messenger er grei for direkte tekstkommunikasjon, og jeg bruker det sjelden til noe mer enn det. Har tidligere brukt det for filoverføring og for telefon/video kommuniasjon og det virket greit. Satt opp min mor med headset og program for ca 10 år siden, og vi hadde jevnlige videosamtaler i et par år, før jeg oppdaterte fra Windows 98 mens hun ikke gjorde det, og vi hadde problemer med at versjoner ikke snakket med hverandre. Det var fint nok å ha slike samtaler, men i dag har jeg alltid samtaler på farten, eller mens jeg rydder vasken eller noe, har ikke tid til å sitte ned å snakke. Mobilen er derfor mer aktuell.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar